Elitserien och lockouten

Elitserien har sagt sitt och konkurrensverket har sagt sitt. Flera svenska spelar väljer att gå till klubbar utanför Sverige och jag misstänker att Frölunda kan ha förlorat chansen att få Erik Karlsson i laget på grund av att det är långsamma och inte verkar våga ta in NHL-spelare. Tråkigt. Elitserien hade kunnat bli världens bästa eller näst bästa liga denna säsongen men så ser det tyvärr inte ut att bli just nu enligt min uppfattning.

Vem hade inte velat se Detroit-svenskarna med Zetterberg i spetsen, Henrik Lundqvist världens bästa målvakt, Erik Karlsson världens bästa back, Landeskog senaste säsongens bästa nykomling och det bästa Sverige kan frambringa i hockeyväg? Ja, hade absolut velat se detta och tror inte fansen hade klagat på högra kvalité i Elitserien.

Varför kan vi inte bara bjuda nationen på de bästa när vi har chansen. Det gör mig irriterad att vi inte ger NHL-proffsen chansen att visa upp sig på hemmaplan. Vem vet när det kan hända igen? Visst är pengar en fråga men finns det inte företag som skulle kunna tänka sig att sponsra lagen med pengar eller rent av sponsra hela eller delar av en NHL-spelare.

MODO gjorde en bra grej när de tog in Steen det har jag sagt tidigare men att de nu stannat av och att Frölunda inte vågar eller är långsamma att följa efter det gör mig besviken nu går man på något sätt bara och väntar på hur det skall bli. Det tror jag inte gynnar någon. Skall tillägga att jag vet att det finns problem man jag hade bara så väldigt gärna velat se världens bästa hockeyspelare spela i Elitserien i år även om det bara är en period.

Leave a Reply

