Frölunda – Luleå, kvartsfinal 4

Lyckades hinna med att se lite slutspelshockey även i dag till min stora glädje. De som trodde att Luleå skulle få en lätt resa hade onekligen fel och jag måste säga att av det jag såg i kväll så var det en jämn kamp där Frölunda faktiskt var lite vassare. Speciellt i förlängningen sedan så är det absolut så att matchen svänger lite fram och tillbaka sett över hela matchen.

Finns en målsituation som det blev lite snack om där målet blev bortdömt och sedan dömt mål vilket var det korrekta beslutet. Även om det strulade så blev det rätt till slut och det är ju ändå det viktigaste i slutändan.

En bra och underhållande match som jag verkligen uppskattar och där båda Lage faktiskt spelade schyst men ändå fysiskt. Sedan tycker jag att domarna höll bra klass dessutom måste jag säga och jag hoppas att de får dömma fler matcher i det fortsatta slutspelet.

Leave a Reply

