Apptest: Mailbox

Äntligen, en hel månad efter att appen släpptes i appstore och att jag satte upp mig på väntelistan så fick jag igår morse äntligen tillgång till mailbox som är en app som helt enkelt hjälper dig att hålla ordning på dina mail.

I stora drag så bygger appen på att du skall hålla rent i din inkorg. Detta görs då genom att appen behandlar alla mail som uppgifter kan man säga så när du får ett mail så beslutar du om du svarar, arkiverar, sparar det tills senare eller helt enkelt kastar det i papperskorgen direkt.

Utseendet av appen är enkel och snyggt och att lära sig hur den fungerar tar heller ingen tid egentligen så länge. Design mässigt och gällande layout har jag absolut ingenting att klaga på. Så vad kostar detta då? Otroligt men sant men appen är helt gratis.

Så finns det då inga som helst negativa sidor med appen? Efter en dags användande så är det kanske svårt att helt utesluta fel och brister och speciellt när man väntat på att få använda den i över en månad men det ända negativa jag hittar med mailbox är att man får vänta så pass länge från och med att man sätter upp sig på väntelistan tills att man får använda den så att man hinner bli irriterad på att man inte kan få använda appen snabbare. När jag satte upp mig på listan hade jag 800 000 användare före mig. Senast jag tittade på väntelistan innan jag fick börja använda appen så fanns det 550 000 användare som stod i kö och väntade. Mailbox har dock lovat att det jobbar på att bli av med väntan så fort dem bara kan och att det ännu finns en kö beror på att de vill säkerställa driftsäkerheten av appen vilket i och för sig är tacksamt för dem som väl kommit in och använder den.

Jag rekommenderar varmt denna fantastiska app men är du det minsta intresserad av att testa den eller använda den så rekommenderar jag att sätta sig på väntelistan redan i dag. Är du mer nyfiken så kan jag rekommendera att titta på mailbox egen demofilm nedan.

Leave a Reply

