Så mycket hockey

Just nu finns det så mycket hockey att det som hockeyälskare bara är att njuta. VM som precis börjat och NHL-slutspel. Finns mycket att säga så jag börjar med VM,

Sverige förlorade ett Schweiz igår ch det vill jag helst inte prata om och eftersom att jag faktiskt missade matchen så gör jag det. Däremot såg jag Sverige emot Tjeckien idag och gillade i stora drag det jag såg. Dock tycker jag att tre kronors powerplay måste bli bättre om man verkligen skall lyckas. Gilllade det fysiska spelet idag även om det blev någon onödig utvisning. däremot så tycker jag att domarna gjorde en sådär match. Utvisning på Tallinder vet jag inte hur de fick till en tackling emot huvudet.

VM tycker jag går ungefär som väntat och hoppas kunna ser lite mer hockey de kommande dagarna.

Tittar jag väster ut emot NHL slutspelet så har både Rangers och Vancouver fått en betydligt sämre start på slutspelet än jag hade förväntat mig. Att Islanders vunnit en match emot Pittsburgh är faktiskt även det någonting som förvånar mig.

Fortsättning följer det vill jag lova.

Leave a Reply

