New York Rangers sparkar Tortorella

Hade tänkt att vänta med att kommentera NHL tills andra rundan av slutspelet var avslutat men sent ikväll meddelade New York Rangers att de sparkar sin huvudtränare John Tortorella. Vad det beror på har jag inte lyckats få fram något om än men det spekuleras av tv-kanalen ESPN att vissa spelare inte är nöjda med honom och att det skulle vara relaterat till hans temperamentsfulla sätt att leda laget. I mina värld tycker jag inte att detta låter helt omöjligt.

Jag personligen tror även att det skulle kunna beror på att laget inte riktigt gått så bra som man förväntat sig i år. Innan säsongen började talades det om att den korta säsongen skulle kunna g laget möjlighet att vinns Stanley Cup i år. Så blev det ju inte alls och frågan är som även det kan spelat in i beslutsfattandet. Däremot har Torterella tagit laget till slutspel de senaste 4 av 5 säsongerna.

Sammantaget finns det väldigt mycket spekulationer runt varför Tortorella får sparken. Just att allt är spekulationer är viktigt att komma ihåg tycker jag och vi får helt enkelt vänta och se vad som händer. Ny tränare kommer det bli och målet för Rangers är att ha en ny tränare innan draften i sommar.

Leave a Reply

