iPhone rykten

Nu börjar det dyka upp rykten om nya iPhone 5S som sägs få 1gb ram, fingeravtryckssensor och i guldfärg. Jag tror att den kommer bli snabbare processor få mer ram. En fingeravtryckssensor skulle heller inte förvåna mig men jag förutsätter att de fått tekniken att fungera bättre än andra företag lyckats med. I guld färg tror jag inte att den kommer och jag hoppas också att den inte kommer i den färgen eftersom att det skulle kännas som om Apple tappat stilkänslan. De talas även om att det skulle tillkomma en iPhone med 128gb utrymme vilket helt enkelt bara är en dubblering av den tidigare största storleken på 64gb vilket känns ganska logiskt. Kameran kommer att förbli oförändrad enligt de rykten som går nu vilket jag tycker skulle vara en liten miss men jag tror att nästa uppdatering av kameran kommer att ske i iPhone 6.

Utöver detta finns även rykten om en budget iPhone som verkar döpas till iPhone 5C. Den verkar heller inte blir riktigt så billig som man först trott.

Det datum som ryktas för presentationen är den 10 september som verkar troligt med tanke på att Apple brukar hålla ett event andra tisdagen i september.

Naturligtvis kommer jag att följa upp detta när det närmar sig, lita på det.

Leave a Reply

