White House Down

Sett trailern och tänkt att jag skall se filmen länge men inte blivit av. I dag fick jag äntligen sett den och måste säga att jag hade inte speciellt höga förväntningar på filmen men det är nog den bästa amerikanska actionfilmen sedan The Rock och Armageddon. Den hade nästan allt jag önskar i en actionfilm. Lite chockad över att jag tycker den är så bra som jag faktiskt gjorde men visst påminner själva handlingen en aning om The Rock.

Länkade trailern nedan för er som är intresserade. Men kan avslöja så mycket som att jag rekommenderar den varmt!

p.s. upptäckte precis att Roland Emmerich regisserat White House Down. Han tar tydligen regisserat Independence Dy och det är också en riktig höjdarfilm så blev lite mindre förvånad av filmen när jag läste det.

Leave a Reply

