Längdskidor

I dag har jag äntligen köpt nya längdskidor. Bor man i Norge måste man ju i alla fall försöka ta till sig lite av kulturen. Blev lite dyrare än jag tänkt mig men känns riktigt bra. Nu är dem på preppning och slipning så får dock vänta med att inviga dem till nästa vecka. Längtar till dess. Är en hel vetenskap som jag nu skall börja sätta mig in. Lite sugen på att åka Vasaloppet någon gång i mitt liv och detta kan ju i alla fall vara en start till att uppnå den målsättningen.

Sedan märker man att man flyttat till ett skidåkande land när det är vanligt att folk åker spårvagn med sina längdskidor. Skulle garanterat vara mindre vanligt i t.ex Göteborg och de köerna efter längdskidor som det var på stan i dag har jag aldrig upplevt tidigare men fick riktig bra hjälp.

Leave a Reply

