Weekend i Vadstena

I julas fick jag och min sambo en inbjudan till att följa med min mor och syster på en weekend till Vadstena klosterhotell. Var ganska skönt med en avslappnade helg även om det blev lite resande.

Sett till mat har denna helgen varit helt fantastisk och måste säga att de höll en riktigt hög klass på maten. Dessutom så var de historiska miljöerna som man åt i något alldeles extra och något som jag verkligen uppskattade. Vad sägs om frukost i kungens sal i det kungliga palatset i från 1200-talet. Sedan innehöll frukosten verkligen allt man kan önska av en hotellfrukost och jag tror nog att det kan varit den bästa svenska hotellfrukosten som jag har ätit.

Boendet var inte det bäste men verkligen inte det sämsta heller utan helt okej. Plus skall de dock ha för det riktigt sköna sängarna som jag verkligen sov som en gud i.

Miljöerna var verkligen någonting som jag gillade. Historiska miljöer i från 1200-talet och framåt och som verkligen gav en känsla av historiens vingslag som hela tiden vilade över än. Finns så mycket historia vilket är fantastiskt och vi fick en trevlig lite guidad tur som i och för sig blev lite kylig en intressant. Utöver detta så var Vadstena som by väldigt trevlig och gemytlig där det mesta fortfarande var i äldre stil.

 

 

 

Leave a Reply

